W. T. Whitney

Última actualización: 29 de junio.

• Prisoner David Ravelo Must Go Free, Now!

31 January, by W. T. Whitney

Responding to a question in Parliament, British Foreign Office Minister Sir Alan Duncan recently stated that, “Our Embassy in Bogotá has closely followed the cases of individual [Colombian] political prisoners, such as David Ravelo and Húber Ballesteros.” The two prisoners are emblematic of 9500 political prisoners now in limbo as Colombia implements a peace accord. Imprisoned combatants and civilian political prisoners may soon be eligible for amnesty. Ravelo must be included.

• El preso político colombiano David Ravelo debe ser liberado, ahora mismo

31 de enero, por W. T. Whitney

Recientemente el Comité Norteamericano para la Defensa de David Ravelo y el Comité para la Defensa Sindical Internacional (International Labor Defense) en Boston escribieron una carta abierta al Juan Manuel Santos Calderón, el Presidente de la República de Colombia. La carta exige la libertad del prisionero David Ravelo. El 19 de enero los miembros de ambos grupos entregaron la carta al Yida Ximena Mora Silva, Cónsul Colombiano en Boston adjunto con una lista de 271 personas y 38 organizaciones que firmaron en apoyo. La carta sigue: